Factory ve Absract factory nesnenin NEREDE yaratılacağını, Prototype ve Builder ise nesnenin NASIL yaratılacağını belirler.
Prototip bir nesneyi kullanarak yaratılacak nesneleri belirlemek ve yeni nesneleri prototipi kopyalayarak oluşturmak.
Prototip bir nesneyi kullanarak yaratılacak nesneleri belirlemek ve yeni nesneleri prototipi kopyalayarak oluşturmak.
Problem-I
- Uygulamalarda sıklıkla iş alanı(businesss domain) sınıflarında nesneler oluştururuz.
- Bu nesneler zaman zaman yüksek karmaşıklıkta olurlar. Yani constructera cok fazla parametre geçmek gerekiyorsa karmaşıklaşır.
- Nesnelerin karmaşık olması, durumlarının(state) karmaşık olması demektir.
Constracteri karmaşık olan nesleri yaratmak maliyetlidir. Bu maliyetten kurtulmak için static olan tek bir nesneyi önceden hazırlayıp daha sonra bu nesneyi kopyalayarak buna benzer bir nesneler oluşturabiliriz
Shallow Copy : Nesnenin birebir aynısı referansıda aynı.
Deep Copy : Tamamen farklı bir nesne oluşturmak. Referansıda farklı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder